Saturday, November 28, 2020

Turkey ‘besieged by global media,’ pro-gov’t daily claims

Must read

Turkey’s judicial council rewards judges and prosecutors for their role in gov’t-led prosecutions: report

Turkey’s Council of Judges and Prosecutors (HSK) on Friday named 11 judges and prosecutors, many of whom played critical roles in government-led prosecutions, as...

‘We have to take measures,’ says Erdoğan as opposition questions COVID death toll

Turkish President Recep Tayyip Erdoğan on Friday said his government was obliged to take measures in the face of skyrocketing COVID-19 infections in the...

NATO’s reform plan to make veto more difficult likely to be blocked by Turkey

NATO-appointed experts on Wednesday presented to the foreign ministers of member countries a plan on reforming the alliance, including a proposal to make it...

Belgium’s highest criminal court will convene over Facebook posts insulting Gülen-linked residents

A court in Belgium on November 16 referred 14 Belgians of Turkish descent to the country's highest criminal court over Facebook comments targeting residents...

The Yeni Şafak newspaper on Tuesday said Turkey is being besieged by the global media, referring to a series of digital news platforms in Turkish launched or sponsored by foreign media groups.

Known for its staunchly pro-government stance, the daily claimed that these initiatives with Turkish content have arrived in addition to the “political, military and economic onslaughts Turkey is faced with.”

According to the report global media giants have stepped up their activities in Turkey in a way that is reminiscent of the period prior to the “colour revolution” that took place in former Soviet republics.

They chose digital platforms and social media over traditional means in an attempt to avoid scrutiny, the report said.

Deutsche Welle’s Turkish service was accused of being “devoted to publishing [content] against Turkish President Recep Tayyip Erdoğan.”

The BBC’s Turkish service was highlighted for its publications in favor of the heavily prosecuted Kurdish political parties in Turkey and the People’s Protection Units (YPG) in Syria, which the Turkish government views as a terrorist group.

Russia’s Sputnik was described as the “most inscrutable” among the foreign media outlets, pursuing an “anti-Turkey” editorial policy in spite of the growing relations between Turkey and Russia.

Voice of America and Fox TV were listed in the report as news outlets that are funded by the United States. They, as well as Euronews, were accused of spreading propaganda on behalf of opposition parties and terrorist groups.

A YouTube channel named “+90” that was created to create content in Turkish with the cooperation of BBC, Deutsche Welle, Voice of America and France24, was mentioned as an unprecedented coalition targeting Turkey.

The report also slammed a group of news platforms funded by Gulf countries, most notably the UAE-funded Ahval news website and the newly established Independent Turkish, which was launched on the basis of an agreement between The Independent daily of the UK and the Saudi Research and Marketing Group (SRMG), owned by the Saudi government.

- Advertisement -

More articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest article

Turkey’s judicial council rewards judges and prosecutors for their role in gov’t-led prosecutions: report

Turkey’s Council of Judges and Prosecutors (HSK) on Friday named 11 judges and prosecutors, many of whom played critical roles in government-led prosecutions, as...

‘We have to take measures,’ says Erdoğan as opposition questions COVID death toll

Turkish President Recep Tayyip Erdoğan on Friday said his government was obliged to take measures in the face of skyrocketing COVID-19 infections in the...

NATO’s reform plan to make veto more difficult likely to be blocked by Turkey

NATO-appointed experts on Wednesday presented to the foreign ministers of member countries a plan on reforming the alliance, including a proposal to make it...

Belgium’s highest criminal court will convene over Facebook posts insulting Gülen-linked residents

A court in Belgium on November 16 referred 14 Belgians of Turkish descent to the country's highest criminal court over Facebook comments targeting residents...

4 detained in police raid of Kurdish party branch, other locations in eastern Turkey

Four people were detained when Turkish police raided the provincial office of the pro-Kurdish Peoples' Democratic Party (HDP) and various other locations in the...